Bestyrelse og direktion
Den Miljøterapeutiske Organisations bestyrelse og direktion
Den Miljøterapeutiske Organisation består af tre grene; DMO Døgnbehandling, DMO Undervisning & beskæftigelse og DMO Koncernservice.
DMO Døgnbehandling består af DMO’s børne- og ungehjem og indeholder 11 forskellige afdelinger med hver deres afdelingsleder. DMO Undervisning & beskæftigelse består af DMO’s tre skoler, som hver har to afdelingsledere. Herudover består DMO koncernservice af en administration, en HR afdeling og en ejendomsafdeling, der tager sig af vedligehold af vores bygninger. Hver af disse har også en afdelingsleder.
Direktionen består af en administrerende direktør, en direktør for Undervisning & beskæftigelse, en direktør for døgnbehandling, en chef for Undervisnings & Beskæftigelse samt en chef for døgnbehandling. DMO Koncernservice refererer direkte til den administrerende direktør.
Se Den Miljøterapeutiske Organisations organisationsdiagram herunder.
Den Miljøterapeutiske Organisation har en kompetent og aktiv bestyrelse, der via sparring og rådgivning bidrager til at nå organisationens mål. Bestyrelsen består af fem medlemmer og mødes 5-6 gange om året og efter organisationens, til enhver tid, aktuelle behov. Læs mere om DMO’s bestyrelse og direktion herunder.
Se organisationsdiagram
Bestyrelsen

Ann Christina Rindom Sørensen
Bestyrelsesformand
Ann Christina er uddannet Cand.jur. og er til daglig direktør og indehaver af et mindre softwarefirma med speciale i udvikling af software til social- og sundhedsområdet.
Hendes viden og erfaring er indenfor jura, IT og organisatoriske forhold. Ann Christina har tidligere givet rådgivning til organisationer inden for de specialiserede socialområder om juridiske problemstillinger.
Ann Christina har flere års erfaring med bestyrelsesarbejde fra flere andre sociale tilbud. I hendes fritid bruger hun bl.a. tid som mentor igennem Lær for Livet.

Peter Gloggengiehser Knudsen
Bestyrelsesmedlem
Peter er uddannet Cand.merc. SMC (Strategic Market Creation) og er til daglig selvstændig, hvor han udvikler organisationer og skaber vækst hos virksomheder.
Hans viden og erfaring inkluderer hands-on ledelse af internationalt salgsteam med +30mil i vækst. Stort fokus på at kombinere uddannelse (værktøjer) med en praktisk tilgang. Det er bevist ved at have arbejdshandskerne på i flere startups, samt resultater i SMV-segmentet.
Peters tilgang til bestyrelsesarbejde er med fokus på den fremadrettede sunde udvikling, herunder strategi, ledelse, samt sparring på konkrete løsninger. Der er mange parametre der skal fungere sammen for at skabe en sund platform for virksomhedens videre forløb.

Jeanette Gonzalez Skovsen
Bestyrelsesmedlem
Jeanette er uddannet social – og specialpædagog og har desuden en sundhedsfaglig uddannelsesbaggrund. Hun har arbejdet i Organisationen siden 2018 i flere forskellige roller, og hvor hun har haft forskellige funktioner på flere af afdelingerne. Hun har blandt andet været med til at starte flere afdelinger op. Til daglig arbejder hun som koordinator på DMO Ungekollegiet, ligesom hun er medvirkende tovholder i mentaliseringsteamet i DMO.
På DMO Ungekollegiet understøtter Jeanette tilbudslederen i praktiske og administrative opgaver, samtidig med at hun deltager i den praktiske del af behandlingsarbejde med de unge.
Som tovholder i mentaliseringsteamet har hun sammen med en kollega ansvaret for planlægning og afholdelse af møder og supervisioner for alle organisationens implementeringsmedarbejdere, hvor formålet er at sikre fortsat implementering og anvendelse af metoden i DMO.
Privat er Jeanette bosiddende på DMO Ungekollegiet, hvor hun er tilknyttet i en mentorrolle som tryghedsskabende funktion for de unge.

Kirsten Benediktson
Bestyrelsesmedlem
Kirsten har en basisuddannelse som sygeplejerske fra 1977 suppleret med flere efter- og videreuddannelser, blandt andet Projektledelse og Diplom i ledelse og administration.
Kirsten har et langt arbejdsliv bag sig og har arbejdet inden for flere specialer i sundhedsvæsenet. Hun besidder derfor en bred sygeplejefaglig viden. De seneste 25 år er arbejdet lagt inden for psykiatri, børn og unge.
Kirsten var en del af det fællesskab, der i 2008 etablerede Den Miljøterapeutiske Organisation, og har derfor været tæt på drift og udvikling de første 15 år af organisationens levetid med særligt fokus på de anbragte unges trivsel og udvikling, samarbejde med de unges familier og sagsbehandler, samt uddannelse af medarbejderne.

Kristina Arlet
Bestyrelsesmedlem
Kristina er uddannet pædagog og har været tilknyttet Den Miljøterapeutiske Organisation med flere forskellige roller. Først som miljøterapeut og siden afdelingsleder for DMO HR.
Som afdelingsleder i HR afdelingen har Kristina et bredt arbejdsfelt hvor hun med fokus på rekruttering, employer branding og medarbejderudvikling varetager HR-opgaver på alle niveauer.
Direktionen

Jesper Christensen
Adm. direktør
Jesper er uddannet folkeskolelærer og har en mastergrad i Etik og Værdier i Organisationer MEVO. Han er grundlægger af Den Miljøterapeutiske Organisation og har været med i udviklingen og ledelsen af organisationen helt fra start hvor der var en håndfuld medarbejdere til nu, hvor der er ca. 300 medarbejdere.
Jesper er social iværksætter igennem de seneste 15 år, med stort fokus på at udvikle tilbud af høj kvalitet både for mennesker som tilbuddene er sat i verden for at støtte, såvel som for de medarbejderne der arbejder i dem.
Privat har Jesper tre piger der er eller er på vej ind i teenageårene.

Jannie Christensen
Direktør
Jannie er uddannet pædagog og har en diplomuddannelse i ledelse. Hun har arbejdet i organisationen siden 2013, hvor de første syv år var som afdelingsleder, på flere forskellige afdelinger. Jannie har mange års erfaring inden for det specialiserede socialområde, som både pædagog og leder.
Jannie står bl.a. for visitationen af vores unge og er med til at sikre at behandlingsarbejdet med de unge hele tiden er i fokus. Hun varetager også den daglige sparring med afdelingslederne omkring arbejdet med de unge og miljøterapeuternes trivsel.

Maria Friis
Direktør
Cand. merc. i Forandringsledelse – U.S. Bachelor i Erhvervsøkonomi. Maria startede i 2020 som afdelingsleder på et af bostederne, hvor hun havde ansvaret for en større gruppe miljøterapeuter og beboere gennem to år. Hun blev i 2022 chef for dagbehandling og har nu ansvaret for al dagbehandling i organisationen.
Dette indbefatter blandt andet faglig sparring med skolernes afdelingsledere samt sikring af kvalitet og kontinuitet i de forskellige tilbud.
Maria har erfaring i den politiske arena og har blandt andet været byrådsmedlem i Holbæk Kommune i en periode på fire år i Udvalget for Børn og projektudvalget for Vækst. Privat har Maria fire børn.